سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ ترافیکی و حلال رنگ

 

رنگ ترافیکی و حلال رنگ

ورود خودرو به جوامع بشری موجب شد تا نیاز به شبکه‌ای مناسب جهت تردد این وسیله نقلیه احساس شود. یکی از مهمترین ابزارها برای برقراری ایمنی در راه‌، استفاده از رنگ‌  ترافیکی می‌باشد. قیمت رنگ ترافیکی با توجه به نوع آن متفاوت است. خرید رنگ ترافیکی به صورت اینترنتی امکان پذیر است. انواع رنگ‌های ترافیکی به جهت تعیین محدوده‌‌های خاص تردد برای استفاده‌کنندگان از راه‌ و همچنین کاهش مخاطرات ناشی از حوادث رانندگی، جایگاه ویژه‌ای در میان انواع رنگ‌ها پیدا کرده‌اند.این خط کشی‌ها زمانی موثرند که:

حلال رنگ ترافیکی چیست ؟

در بحث رنگ های ترافیکی که معمولا رنگ های خط کشی سرد و رنگ های چند جزئی و رنگ های الکیدی کلرو کائوچو از تینر مخصوص رنگ ترافیکی استفاده می شود.مرجع اینکه چه تینری با چه رنگی استفاده شود شرکت های سازنده رنگ است.و ضمن این که مجاز به استفاده ازتینر یک سیستم پوششی برای سیستم پوششی دیگر نیستیم.باید این را هم عرض کنیم که تینر رنگ ترافیکی خیلی متفاوت تر از رنگ های جدولی یا ساختمانی است و قدرت فراری بالاتری دارد.

تینر رنگ ترافیکی و نحوه استفاده ان

نمی توان تینر رنگ ترموپلاست که با فرمول مشخصی تولید شده است را برای رنگ ترافیکی کلرو کائوچو استفاده کنیم.به چندین دلایل مستند علمی میتوان یاد اور شد که حتی نمی توان تینر رنگ ترافیکی مشخص یه سیستم دریک شرکت سازنده را با تینر رنگ ترافیکی همان سیستم رنگ امیزی جایگزین کرد. معمولا 8 و 10 در صد وزنی رنگ را از تینر یا رقیق کننده استفاده می کنند.و معمولا تا پنج دقیقه بعد از اختلاط باید عملیات خط کشی انجام گیرد.

ایا تینر رنگ ترافیکی متفاوت استفاده کنیم؟

به دلایلی مثل هم ناهم خوانی قطبیت یا غیر قطبیت اجزا – جذب انتخابی حلال روی سایر اجزا و بحث قدرت تبخیر وقدرت ماندگاری در فیلم رنگ حتی مجاز به تینر اپوکسی یه شرکت برای رنگ اپوکسی شرکت دیگر نیستیم.و اگر کسانی میفرمایند که این کار را انجام میدهند پاسخ این است که اشتباه میکنند.و اصلا نمی دانند حلال رنگ ترافیکی چیست که بهترین استفاده را از ان ببرند.

نکات نحوه استفاده از تینر یا حلال رنگ ترافیکی

قبل از ابن که بدانیم حلال رنگ ترافیکی چیست باید فهمید که برای هر رنگ تینر مخصوص به خود ان وجود دارد.

برای رنگ روغنی تینر روغنی و برای رنگ پایه حلال تینر مخصوص به خود ان وجود دارد.

باید از تینر به اندازه مشخص استفاده شود. تینر زیادی رنگ را خراب می کند.

اگر از پیستوله رنگ پاش استفاده می کنید تا حد کافی رقیق کنید.

از وسایل حفاظتی هنگام کار با تینر استفاده کنید.

مخلوط کردن را به ارامی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید تینر مخلوط شده است.

مشکلات رنگ ترافیکی در استفاده از حلال نامناسب

خیلی از مشکلاتی که در کوتاه مدت و بلند مدت بر سر فیلم رنگ ترافیکی می اید غیر از فرمولاسیون نا مناسب و اجرای نامناسب از همین تینر غیر معمول است.متاسفانه به خاطر کم کردن هزینه های اجرا بعضی از پیمانکاران تینر غیر مرتبط استفاده می کنند که کارایی رنگ خط کشی کاهش می یابد.هرچند بدلیل این که تولید رنگ ترافیکی از سخت ترین تولیدات است.هم رزین ساز و رنگ ساز و مجری رنگ خط کشی باید کار را اصولی انجام دهند تا به یک رنگ مورد دلخواه رسید. هرچند استاندارد ثابتی برای رنگ ترافیکی هنوز وجود ندارد.

خرید رنگ ترافیکی

اگر علاقه مند به خرید این محصول یا کالاهای مشابه آن هستید ، می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و از قیمت رنگ ترافیکی مطلع شوید.

 

 رنگ ترافیکی