سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید کفش کار مناسب

 

راهنمای خرید کفش کار مناسب

پیدا کردن یک کفش کار مناسب معمولاً کار سختی محسوب می‌شود و قیمت آنها نیز نسبت به کفش‌های معمولی بالاتر است. خوشبختانه اغلب شرکت‌ها و پیمانکاران مسئولیت تهیه کفش پرسنل را بر عهده می‌گیرند و این کار کارکنان را راحت‌تر می‌کند. اما در برخی موارد، به پرسنل این اجازه داده می‌شود که کفش مورد نظر خود را انتخاب کنند و مسئولیت ایمنی آن را برعهده بگیرد. اینجاست که دردسر پرسنل شروع می‌شود و لازم است انواع مختلفی از کفش های کار را بررسی کنند تا بهترین کفش کار ایمنی را انتخاب و خریداری کنند.

خرید کفش کار را از کجا شروع کنیم؟

اولین گامی که در جریان خرید کفش کار باید بردارید، این است که مشخص کنید به دنبال چه کفشی می‌گردید و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. به عنوان مثال، یک کارمند بانک یا کارمند یک شرکت خصوصی نمی‌تواند کفشی همانند کارکنان شرکت نفت یا نهادهای نظامی را بپوشند. هر کدام از این مشاغل، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و لازم است که کفش استفاده شده در آنها برای ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آماده شده باشد. مثلاً اگر یک کارمند در طول روز مسافت طولانی را می پیماید، باید کفشی را انتخاب کند که هم دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد و هم وزن کمتر باشد.

کفش پرسنلی

این کفش‌ها توسط اکثر کارکنان و پرسنل ادارات دولتی و خصوصی استفاده می‌شوند و از لحاظ ظاهری تقریباً همانند کفش‌های معمولی هستند. تفاوت کفش پرسنلی با کفش‌های معمولی، به شکل آنها بر می‌گردد، زیرا تنوع در این کفش‌ها بسیار کمتر است و همه پرسنل باید کفشی یکسان بپوشند.

کفش ایمنی

این کفش‌ها برای برخی مشاغل خاص و برای حفاظت از پا استفاده می‌شود. برای مثال برخی از مشاغل مانند ساختمان سازی، معدن، کارهای مرتبط با حوزه آهن و فولاد، تولید و مواردی از این قبیل، با تجهیزاتی سر و کار دارند که احتمال صدمه به پا وجود دارد و پرسنل باید از کفش ایمنی استفاده کنند.

پوتین ایمنی

دسته بسیار خاصی از انواع کفش کار محسوب می‌شوند که علاوه بر پا، ساق پا را نیز پوشش می‌دهند. پوتین‌های ایمنی در مورد مشاغلی که با رطوبت زیاد یا با مواد روغنی و نفتی سروکار دارند بیشتر به کار گرفته می‌شنود. مشاغلی مانند شرکت های نفت، شرکت‌های حفاری و پتروشیمی.

پوتین نظامی

پوتین‌های نظامی به طور ویژه و خاص برای کارهای نظامی ساخته شده‌اند و همان طور که از اسم آنها بر می‌آید، باید از ماندگاری و از خصوصیاتی مانند راحتی و وزن سبک برخوردار باشند. این کفش‌ها معمولاً از چرم ساخته می‌شوند؛ کفی آنها بسیار محکم است و انعطاف پذیری بالایی برای شرایط سخت دارند.

انواع چکمه‌های پلاستیکی

چکمه‌ های پلاستیکی تقریباً در دسته کفش‌های معمولی قرار می‌گیرند و حوزه مشخصی برای استفاده از آنها تعریف نمی‌شود. حسن این چکمه‌ها به این است که قسمت اعظمی از پا تا نزدیک زانو را پوشش می‌دهند و برای مشاغلی که با آلودگی و رطوبت زیاد سروکار دارند، مناسب هستند.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا در مجموعه خود بهترین انواع کفش کار را تولید می نماید. با فراهم آوردن شرایط خرید بدون واسطه سعی در پایین آوردن قیمت محصولات خود دارد.

کفش کار