سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه و ضرورت استفاده از استوانه پارکینگی

 

استوانه ترافیکی

از جمله تجهیزات ترافیکی و جاده‌ای که در اغلب معابر دیده می‌شود می‌توان استوانه ترافیکی یا بولارد ترافیکی را نام برد که با نام استوانه پارکینگی نیز شناخته می‌شود. خرید استوانه ترافیکی، به منظور محدود و تقسیم کردن مسیر، انجام می شود. فروشگاههای معتبر اینترنتی، فروش کله قندی ترافیکی را با کیفیت مناسب و قیمت مطلوب انجام می دهند. به علت مواد به کار رفته در ساخت کله قندی ترافیکی قیمت مخروط ایمنی مناسب است. این نوع از تجهیزات محدوده معابر را مشخص می‌کند و ایمنی را بالا می‌برد.

تاریخچه و ضرورت استفاده از استوانه پارکینگی

واژه بولارد خود اشاره به میله‌های قطور عمودی استفاده شده در اسکله‌ها دارد که به منظور پهلوگرفتن کشتی‌ها و قایق‌ها استفاده می‌شوند. بولارد یا استوانه ترافیکی مشتق شده از این واژه است و اشاره به محصولاتی دارد که از جنس پلاستیک بوده و در کنار جاده‌ها به منظور جلوگیری از خروج خودروها از مسیر و یا در کنار جزایر و بلوارها نصب می‌شوند.

برداشت می‌شود که ریشه این واژه کلمه Bole    به معنای تنه درخت باشد. با توجه به منابع اولین بولاردهای دریایی در سال 1844 و بر اساس برخی منابع در سال 1817 استفاده شده‌اند. در قرن هیجدهم، پست‌های چوبی را به منظور مدیریت ترافیک استفاده می‌کردند. همچنین منابع موجود بیانگر این هستند که در انگلیسی‌ها در مسیرهای خود، در سال 1721 جهت جلوگیری از آسیب به چرخ دستی و درشکه‌ها از چوب‌های بلوطی که به صورت عمودی بر روی زمین نصب می‌شدند استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع استوانه پارکینگی در جنس‌های مختلف پلاستیکی و لاستیکی و با مزایای بالاتری نسبت به استوانه‌های قدیمی ساخته شدند.

جنس و انواع مختلف استوانه ترافیکی

استوانه های پارکینگی اغلب از جنس پلاستیک یا لاستیک ساخته می‌شوند هر چند که استفاده از PVC برای ساختن آن‌ها بهتر است. در تولید و ساخت استوانه های ترافیکی می‌توان از پلی اورتان استفاده نمود، این ماده نرم بوده و خواص انعطافی بالایی دارد. پلی اورتان در شرایط جوی مختلف پایدار است و در برابر تابش نور مستقیم نور خورشید دوام بالایی دارد، به طوری که تا 5 سال قابل استفاده است. استوانه پارکینگی به علت نوع و جنس بدنه‌ای که دارد در برابر برخوردهای وارده از سوی وسایل نقلیه نه خود دچار آسیب می‌شود و نه به وسیله نقلیه آسیب وارد می‌کند.

در بسیاری از استوانه های پارکینگی علاوه بر موارد یاد شده، آنتی UV، آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک نیز استفاده می‌گردد. مواد ذکر شده نرمی و انعطاف‌پذیری استوانه پارکینگی را افزایش داده و از شکسته شدن آن‌ جلوگیری می‌کنند. مواد آنتی UV همچنین مقاومت استوانه پارکینگی را در برابر نور خورشید و شرایط جوی مختلف افزایش می‌دهند.

لازم به ذکر است که در استوانه‌ های ترافیکی جهت افزایش دید آن‌ها در شب از شبرنگ‌های مختلفی از جمله شبرنگ‌های به جنس پارچه‌ای، کره‌ای چینی و لانه زنبوری استفاده می‌گردد.

 

انواع استوانه پارکینگی به لحاظ تفاوت در نحوه نصب و اندازه: نحوه نصب انواع استوانه پارکینگی می‌تواند متناسب با کاربردی که دارد متفاوت باشد:

استوانه ترافیکی دائمی: استوانه های پارکینگی را می‌توان به صورت دائمی در کناره جاه‌های پرتردد و تراکم بالا نصب نمود تا از خروج وسایل نقلیه سنگین از محدوده جاده جلوگیری نماید. این تجهیزات جهت بالا بردن امنیت در دراز مدت استفاده می‌شوند. استوانه های ترافیکی ثابت را می‌توان با استفاده مته و رول پلاک و با استفاده از پیچ‌های مخصوصی در زمین ثابت و محکم نمود. شایان ذکر است که استوانه پارکینگی دائمی را همچنین در مکان‌های کم تراکم جهت هشدار و یا در داخل پارکینگ‌ها به منظور تفکیک فضاها استفاده می‌کنند.

یکی از انواع استوانه پارکینگی که به صورت دائمی نصب و استفاده می‌شود، استوانه پارکینگی استیل است که اغلب به منظور جلوگیری از عبور خودروها از پیاده‌روها و امثال آن به کار می‌رود. این نوع استوانه پارکینگی وزن بالایی داشته و معمولا از طریق جوشکاری برای استفاده طولانی مدت به زمین متصل می‌شود.

نوع دیگری از استوانه پارکینگی، استوانه ترافیکی فنری است، این استوانه‌ها مشابه با استوانه پلی اورتان ساخته شده و تنها تفاوتی که دارند در قسمت ساقه نزدیک به پایه استوانه، فنر به کار رفته است و به همین علت فشاری که در هنگام ضربه خوردن استوانه متحمل خواهد شد بسیار کاهش می‌یابد. این نوع استوانه در مکان‌های حساس که برخوردها و ضربات بیشتری ممکن است به آن وارد شود استفاده می‌شود.

استوانه های ترافیکی از لحاظ ارتفاع و اندازه نیز انواع مختلفی دارند:

استوانه ترافیکی 45 سانتی متری، استوانه ترافیکی 75 سانتی متری و استوانه ترافیکی 100 سانتی متری از انواع آن هستند. اندازه پاشنه این استوانه‌ها 21 سانتی متر و اندازه تاج آن‌ها 7?5 سانتی متر است.

تولیدکننده استوانه ترافیکی

ایمن ترافیک کالا از جمله گروه‌های تولید کننده و ارائه‌دهنده‌های برتر تجهیزات ترافیکی هستند که در زمینه نصب و اجرا نیز فعالیت دارند. این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی انواع استوانه ترافیکی را تولید نموده و محصولاتی پر کیفیت را ارائه می‌دهند. این برند به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان در ساخت استوانه ترافیکی از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده نموده و محصولات خود را با کیفیت، دوام و مقاومت بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند.

استوانه ترافیکی